Συνδέεται η δυσκολία των παιδιών κατά την ανάγνωση με βαρηκοΐα;

Σύμφωνα με νέα έρευνα Βρετανών επιστημόνων, οι γονείς μικρών παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά την ανάγνωση, θα ήταν καλό να εξετάσουν το ενδεχόμενο απώλειας ακοής.

Η νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του  Πανεπιστημίου Coverty έδειξε ότι το 25% των παιδιών με δυσκολίες κατά την ανάγνωση είχε ελαφριά έως μέτρια βαρηκοΐα, την οποία αγνοούσαν γονείς και δάσκαλοι.

Οι επιστήμονες μελέτησαν 195 παιδιά, ηλικίας από οχτώ έως δέκα ετών, συμπεριλαμβανομένων 36 παιδιών με δυσλεξία και 29 με ιστορικό επαναλαμβανόμενων λοιμώξεων του αυτιού. Μέσα από μία σειρά εξετάσεων, οι ερευνητές αξιολόγησαν τις ικανότητες ανάγνωσης και γραφής των παιδιών, καθώς και το πώς χρησιμοποιούσαν τη δομή των λέξεων τόσο ηχητικά όσο και εννοιολογικά, προφορικά και γραπτά.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι εννέα από τα 36 δυσλεκτικά παιδιά είχαν κάποιας μορφής βαρηκοΐα την οποία δεν γνώριζαν οι γονείς. Επιπλέον, περίπου το ένα τρίτο των παιδιών με επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις του αυτιού είχε προβλήματα κατά τη γραφή και την ανάγνωση. «Τα παιδιά που υποφέρουν από επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις του αυτιού ή άλλες παθήσεις που σχετίζονται με την ακοή δεν είχαν σταθερή πρόσβαση στους διάφορους ήχους ομιλίας, κατά την ηλικία που αυτή η πληροφορία είναι πολύ σημαντική για να μάθουν να διαβάζουν σωστά.» εξηγεί η Δρ. Helen Breadmore.

Παρόλα αυτά, οι δύο αυτές ομάδες παιδιών – με δυσλεξία ή επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις του αυτιού – έχουν διαφορετικές γλωσσικές δυσκολίες. Τα παιδιά με δυσλεξία είχαν δυσκολίες φωνητικής και γραμματικής, ενώ τα παιδιά με τις επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις του αυτιού είχαν κυρίως δυσκολίες φωνητικής – επιδεικνύοντας δυσκολία στην αντίληψη της ομιλίας κάποιου. Ως αποτέλεσμα, οι ερευνητές συστήνουν στους δασκάλους να προσέχουν ιδιαίτερα αν κάποιος μαθητής τους πάσχει από επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις του αυτιού, ώστε να εξεταστεί για τυχόν απώλεια ακοής.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ελαφριά έως μέτρια βαρηκοΐα μπορεί να επιφέρει δυσκολίες στην μάθηση, ειδικότερα όταν το μάθημα διεξάγεται σε μία αίθουσα θορυβώδη και με πολλούς περισπασμούς. Οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι εξετάσεις ακοής των νεογνών δεν επαρκούν, καθώς η απώλεια ακοής μπορεί να προκύψει αργότερα, σε οποιαδήποτε ηλικία. Ο γιατρός μπορεί να προγραμματίσει εξετάσεις ακοής του παιδιού οποιαδήποτε στιγμή, εάν κάποιος δάσκαλος ή γονέας εκφράσει ανησυχίες.

 

Πηγή: http://www.themalaymailonline.com/features/article/study-suggests-screening-children-with-reading-difficulties-for-hearing-pro#IKDw0CAbKK0WVFYK.97